Banner Advertiser

Thursday, January 5, 2012

Re: [mukto-mona] সনাতনধর্মাবলম্বীদেরগো-মাংস সরবরাহকারীদেরবিরুদ্ধেব্যবস্থা নিন



I am trying to understand the psychology behind such acts. I have seen people who eat meat, but not fish. I have seen people who eat fish, but no meat. Why would someone trick you to eat something that you don't want to eat? What do they gain from these ats?  
 
I have so many personal experiences of such actions. My first encounter was right after my marriage. My wife just came to Dhaka. One of my very close friends invited us during the Eid. We arrived on time. Food was served. Right before eating, my wife inquired about the meat-curry. They told us that - it was beef. Unfortunately, they had nothing else, except 'Dal (lentil soup).' So, we had to contend ourselves with the Dal-Bhat.  Now, the question is - how could they be so sure that we will eat beef? What if we started eating and then inquired about the meat. I have no answers till today.
 
Next, I went to another Muslim friend's house in the USA during another Eid. My entire family was with me. There was a beef-curry on the table. This time, the difference was that - they told us what it was. The problem was - now, we had to decide if we would take it or not; it's an undue pressure, knowing that they were watching us as we were picking items from the table. I understand they like beef, but shouldn't you cook something that your guests might enjoy? I keep wondering.
 
Another incident occurred in a function at a Hindu temple here in the USA. Host ordered goat meat from a restaurant, owned by a Muslim. Instead of goat-curry, they served mixed beef and goat curry. Later on, they revealed that beef was served in that Hindu temple on such and such occasion. They were so proud of their deed that they could not contain the secrecy.
 
I have too many experiences like these. Therefore, I cannot brush these incidents off as some rare incidents. I think they are much too common.
 
If I invite a Muslim family at my house, I will never dream of keeping a pork or tortoise dish in the menu. Such act is a sin in my book. Is that so in Islam? If it is – how could so many people still do it?
 
 I tend to believe that – Dr. Kamal Das may be right. This is driven by the religious belief that certain acts bring regious credits. It may be a corollary belief to that of getting credits for converting a non-Muslim. As you know -  it is believed in that part of the world that - a Hindu can get converted to Islam simply by eating beef. Therefore, if you can feed beef to a Hindu somehow, you have cracked his Hindu faith. You should get some credit for that. Is this the logic behind the incentive for these acts?
 
People who think food is something that could change one's religious belief are the stupidest people on the face of the earth. It is quite sad how religion has destroyed normal thinking process of billions of highly educated/uneducated people. Religion has seized their normal thought processes; it's insanity. If they had the power to think normally, they could easily find out how stupid their reasoning is. I feel pity for these people.
 
Jiten Roy


From: Kamal Das <kamalctgu@gmail.com>
To: mukto-mona@yahoogroups.com
Sent: Wednesday, January 4, 2012 10:27 PM
Subject: Re: [mukto-mona] সনাতনধর্মাবলম্বীদেরগো-মাংস সরবরাহকারীদেরবিরুদ্ধেব্যবস্থা নিন

 
Many Muslims feel a thousand steps nearer to paradise when they can feed beef to their Hindu friends, though the ancient Hindu seers regularly ate it.

2012/1/5 Jiten Roy <jnrsr53@yahoo.com>
 
 

সনাতনধর্মাবলম্বীদেরগো-মাংস সরবরাহকারীদেরবিরুদ্ধেব্যবস্থা নিন

লেখক: ইত্তেফাক রিপোর্ট  |  বৃহস্পতি, ৫ জানুয়ারী ২০১২, ২২ পৌষ ১৪১৮
সিলেটের ডিসি ও এসপিকে হাইকোর্ট
সিলেটের একটি শিক্ষা প্রতিষ্ঠানের পুনর্মিলনী অনুষ্ঠানে খাদ্য হিসেবে সনাতন ধর্মাবলম্বীদের গরুর মাংস সরবরাহকারীদের বিরুদ্ধে ব্যবস্থা নিতে সেখানকার জেলা প্রশাসক, মেট্রোপলিটন পুলিশ কমিশনার, সদর থানার ভারপ্রাপ্ত কর্মকর্তাকে নির্দেশ দিয়েছে হাইকোর্ট। বিচারপতি এএইচএম শামসুদ্দিন চৌধুরী ও বিচারপতি জাহাঙ্গীর হোসেন সেলিমকে নিয়ে গঠিত হাইকোর্টের ডিভিশন বেঞ্চ গতকাল বুধবার এ নির্দেশ দেন। একই সঙ্গে ওই ঘটনায় নিজেদের ভূমিকা ব্যাখ্যা করতে অনুষ্ঠান উদযাপন কমিটির আহ্বায়ক ড. সায়েলা খাতুন, সদস্য সচিব নাজমা বেগম এবং সংশ্লিষ্ট শিক্ষা প্রতিষ্ঠানের প্রধানকে আগামী ১৬ জানুয়ারি আদালতে হাজির হওয়ার নির্দেশ দেয়া হয়েছে। সিলেট সিটি কর্পোরেশনের মেয়র, মেট্রোপলিটন পুলিশ কমিশনার, জেলা প্রশাসক ও সদর থানার ভারপ্রাপ্ত কর্মকর্তাকে একইদিন এ বিষয়ে একটি প্রতিবেদন দাখিল করতে বলা হয়েছে। হাইকোর্টের আদেশে বলা হয়, বাংলাদেশ একটি ধর্মনিরপেক্ষ দেশ। এ দেশের সংবিধানে সকল ধর্মাবলম্বীর সমান অধিকার নিশ্চিত করা হয়েছে। এখানে পুনর্মিলনীর মতো সার্বজনীন অনুষ্ঠানে গরুর মাংস খাওয়ানো হয়েছে। হিন্দু ধর্মাবলম্বীরা গরুর মাংস খান না। সেখানে এ ধরনের অনুষ্ঠানে মানুষকে বিভ্রান্ত করে গরুর মাংস খাওয়ানো মারাত্মক ধরনের অপরাধ। অনুষ্ঠানের আয়োজক ও খাবার পরিবেশনে দায়িত্ব পালনকারীরা এর দায় এড়াতে পারেন না।
দৈনিক মানবজমিন পত্রিকায় প্রকাশিত এক প্রতিবেদনে বলা হয়, গত ২৫ ডিসেম্বর সিলেটের অগ্রগামী বালিকা উচ্চ বিদ্যালয় ও কলেজের ১০৮ বছর পূর্তি অনুষ্ঠানে খাসি ও মুরগির কথা বলে সনাতন ধর্মাবলম্বীদের গরুর মাংস খাওয়ানোর ঘটনা ঘটে। এই প্রতিবেদনের ভিত্তিতে অমিত দাস গুপ্ত নামে এক আইনজীবী হাইকোর্টে রিট দায়ের করেন।
 







__._,_.___


****************************************************
Mukto Mona plans for a Grand Darwin Day Celebration: 
Call For Articles:

http://mukto-mona.com/wordpress/?p=68

http://mukto-mona.com/banga_blog/?p=585

****************************************************

VISIT MUKTO-MONA WEB-SITE : http://www.mukto-mona.com/

****************************************************

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it".
               -Beatrice Hall [pseudonym: S.G. Tallentyre], 190




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___