Banner Advertiser

Friday, December 30, 2016

Re: [mukto-mona] Re: {PFC-Friends} ?

These are social terrorists, who are neighbors for generations, preying on their religious minority neighbors. It seems unthinkable; isn't it? But, it's not, and what's even more absurd is that, these terrorists never face any consequence for their heinous crimes, which only encourages others to commit more of such crimes. On top of that, government is tacitly approving these crimes by remaining indifferent of these crimes, thereby sending a message to the religious minorities about their fate in Bangladesh. Yes, I understand, minorities are facing all sorts of discriminations all over the world, but this is not discrimination. This is a government sponsored pogrom and persecution of religious minorities in the country.
On the broader point, one may ask, why religious minorities in most Muslim majority countries are victims of religious persecution, and why governments in those countries always fail so miserably to protect them.
In the above context, I would say, Bangladesh is not out of the norm, and, maybe, you are expecting too much from the government of Bangladesh.
Jiten Roy

From: "ANISUR RAHMAN [mukto-mona]" <>
Sent: Friday, December 30, 2016 12:52 PM
Subject: [mukto-mona] Re: {PFC-Friends} ?

This is a damning indictment to Bangladesh and Bangladeshi government. If Bangladesh wants to be called a civilised country, the government must take immediate steps to stop such barbarity. Just ask the prime minister that how would she feel if her daughter who lives in America is subjected to same type of torture, insult, rape and barbarity? Of course, in a civilised country such things cannot happen. But then wouldn't Bangladesh try to learn ever how to be civilised?

- AR

On Friday, 30 December 2016, 16:31, Sitangshu Guha <> wrote:

২০১৬ সালের ১ জানুয়ারি থেকে ২৯ ডিসেম্বর পর্যন্ত সারা দেশে ৯৮ জন হিন্দুকে হত্যা করা হয়েছে। হত্যার হুমকি দেয়া হয়েছে এক হাজার ৯ জনকে। হত্যার চেষ্টা করা হয়েছে ১৮ জনকে। ধর্ষণের ঘটনা ঘটেছে ২৬টি। নিখোঁজ রয়েছেন ২২জন। প্রতিমা ভাঙচুর করা হয়েছে ২০৯টি। ৩৬৬টি মন্দিরে পূজা বন্ধ করা ও ৩৮ জনকে অপহরণ করা হয়েছে। সব মিলিয়ে চলতি বছর ১৫ হাজার ৫৪টি নির্যাতনের ঘটনা ঘটেছে।
শুক্রবার (৩০ ডিসেম্বর) সকালে ঢাকা রিপোর্টার্স ইউনিটি (ডিআরইউ) মিলনায়তনে এক সংবাদ সম্মেলনে চলতি বছরে ধর্মীয় সংখ্যালঘুদের উপর নির্যাতনের চিত্র তুলে ধরতে গিয়ে এমন তথ্য প্রকাশ করেছে বাংলাদেশ জাতীয় হিন্দু মহাজোট।
সম্মেলনে লিখিতভাবে সংখ্যালঘুদের উপর নির্যাতনের এ চিত্র তুলে ধরেন সংগঠনের মহাসচিব আনন্দ কুমার বিশ্বাস।
সংগঠনটির পক্ষ থেকে ধর্ষণ, হত্যা, প্রতিমা ভাঙচুরসহ ৩০টি ক্যাটাগরিতে নির্যাতনের চিত্র তুলে ধরা হয়। এতে আরও জানানো হয়- চলতি বছরের ১ জানুয়ারি থেকে ২৯ ডিসেম্বর পর্যন্ত সারা দেশে ৩৫৭ জনকে জখম, ৮ জনকে কারাগারে আটক, ৯৯জনকে চাঁদাবাজি-মারধর ও আটকে রেখে নির্যাতন, ১৬৫টি লুটপাটের ঘটনা ও বসতঘর-ব্যবসা প্রতিষ্ঠানে ১৩টি হামলা হয়েছে।
সংগঠনের মহাসচিব আনন্দ কুমার বিশ্বাস জানান, সম্পত্তি দখলের ঘটনা ঘটেছে ৮৬টি। এর মধ্যে ভূমি দখল ৬১টি, ঘরবাড়ি দখল ৫টি এবং দখলের তৎপরতার ঘটনা ঘটেছে ২০টি। উচ্ছেদে ঘটনা ঘটেছে ২১০টি, উচ্ছেদের তৎপরতার ঘটনা ঘটেছে ৩২৬টি, উচ্ছেদের হুমকি তিন হাজার ৪৩১টি, দেশ ত্যাগের হুমকি ৭১১টি।
তিনি আরও জানান, মন্দিরে হামলা, ভাঙচুর, চুরি ও অগ্নিসংযোগের ঘটনা ঘটেছে ১৪১টি। বাড়িতে হামলা, ভাঙচুর, চুরি ও ব্যবসা প্রতিষ্ঠানে অগ্নিসংযোগের ঘটনা ঘটেছে দুই হাজার ৩২৮টি। প্রতিমা ভাঙচুর ২০৯টি, প্রতিমা চুরি ২২টি, মন্দিরে পূজা বন্ধ করা হয়েছে ৩৬৬টি, অপহরণ ৩৮টি, অপহরণের চেষ্টা করা হয়েছে ৭টি। গণধর্ষণ হয়েছে ৪টি। জোরপূর্বক ধর্মান্তরিত বা ধর্মান্তরকরণের চেষ্টা এক হাজার ২৫১টি।
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "PFC-Friends" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to
For more options, visit


Posted by: Jiten Roy <>

Mukto Mona plans for a Grand Darwin Day Celebration: 
Call For Articles:




"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it".
               -Beatrice Hall [pseudonym: S.G. Tallentyre], 190